Ekonomi

Bakanlık'tan rötarlı uçuşlara çözüm: Tazminat ödenecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, havayolu kullanan yolcuların artan rötar şikâyetlerini azaltacak bir uygulamanın müjdesini verdi. Yolcuların haklarını güçlendiren yeni düzenlemeye göre 3 saati aşan gecikmelerde yolculara iç hat uçuşlarında 100 euro, dış hatta ise mesafeye göre 250 ile 600 euro arasında tazminat ödenecek.

Abone Ol

Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün (SHGM) havayolu ile seyahat eden yolcuların haklarına dair yönetmelikte yaptığı değişiklikle Resmi Gazete'de yayımlandı.

Düzenleme ile birlikte uçuşların teknik ve operasyonel nedenlerle 3 saat ve üzerinde gecikmelerde yolculara tazminat hakkı getirildi.

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, daha önce uçuşların iptali durumunda yolculara tazminat ödendiğini ancak uçuşların gecikmesinde böyle bir durumun uygulanmadığını söyledi.

O günün kurundan TL cindsinden hesaplanacak  

Uraloğlu, yolculara verilecek tazminatların da belirlendiğini belirterek, "İç hat uçuşlarındaki 3 saat ve üzeri rötarlar için 100 euro tazminat verilecek. Dış hat uçuşlarında ise 1500 kilometre veya daha kısa tüm uçuşlar için 250 euro, 1500 ila 3 bin 500 kilometre arası uçuşlar için 400 euro, 3 bin 500 kilometreden daha uzun uçuşlar için 600 euro tazminat ödenecek." Dedi.

Uraloğlu, tazminat alacaklarının o güne ait Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası döviz satış kuru esas alınarak Türk lirası cinsinden edeceğini bildirdi.  

Uraloğlu, "Değişiklikle yolcu haklarının güçlendirilmesi, hava yolu şirketlerinin operasyonel planlamalarını iyileştirmesi ve uzun süreli gecikmelerin önlenmesi hedeflendi. Söz konusu düzenlemeyi, hava yolu işletmelerinin uyum sağlamasını kolaylaştırmak amacıyla operasyonların daha az yoğun olduğu kış döneminde hayata geçirdik. Yaz döneminde olumlu etkilerinin görülmesi bekliyoruz." şeklinde konuştu.