Dünyaca ünlü kahve zinciri Starbucks, 2025 mali yılının ikinci çeyreğinde (30 Mart’ta sona eren üç ay) küresel karşılaştırılabilir mağaza satışlarında %1’lik düşüş yaşadı.
Rapora göre Kuzey Amerika’da satışlar yüzde 1, ABD’de ise yüzde 2 düştü. Uluslararası satışlar yüzde 2 artarken, Çin’deki satışlar yatay seyretti.
Şirketin geliri, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 2,3 artarak 8,76 milyar dolara yükselirken, net kâr yüzde 50,3 azalarak 384,2 milyon dolara geriledi. . Hisse başına kâr da yüzde 50 düşüşle 34 sente indi.
Analistlere göre Starbucks, İsrail’in Gazze’deki saldırıları nedeniyle özellikle Orta Doğu’da yoğunlaşan boykot ve protesto kampanyalarından olumsuz etkilendi.
Şirket, 2023’ün son çeyreğinde Orta Doğu mağazalarındaki satış düşüşleri nedeniyle yıllık satış tahminlerini aşağı çekmişti. Küresel satışlar, 2023’ten bu yana şu şekilde geriledi: Ocak-Mart 2023’te yüzde 4, Nisan-Haziran 2023’te yüzde 3, Temmuz-Eylül 2023’te yüzde 7, Ekim-Aralık 2023’te yüzde 4 ve son olarak Ocak-Mart 2024’te yüzde 1.
2020 sonundan bu yana ilk kez satış düşüşü yaşayan Starbucks'ın , satışlardaki gerilemeyi tersine çevirmek için müşteri deneyimini iyileştirme, dijital platformlara yatırım ve yeni pazarlara açılma gibi stratejiler üzerinde çalıştığı biliniyor.