BYD, Macaristan’ın Szeged kentinde 4,64 milyar dolarlık yatırımla kurduğu fabrikada seri üretime 2026 yılında başlamayı planlıyor. Ancak kaynaklara göre, ilk yıl üretim yalnızca on binlerle sınırlı kalacak. Bu rakam, hedeflenen 150 bin adetlik kapasitenin oldukça gerisinde olacak. Şirketin tam kapasiteye ulaşması ise birkaç yılı bulabilir.
Türkiye’de Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde inşası süren 1 milyar dolarlık BYD fabrikasının, 2026 sonundan önce üretime geçmesi hedefleniyor. Yıllık 150 bin araç üretim kapasitesine sahip olacak tesisin, 2027 itibarıyla bu kapasitenin üzerine çıkması, 2028’de ise üretimin daha da artması bekleniyor.
Türkiye’nin Avantajları Belirleyici Oldu
Şirketin bu stratejik değişikliğinde düşük iş gücü maliyetleri, gümrüksüz ihracat imkânı ve Türkiye’nin lojistik avantajları önemli rol oynadı. Bu adım, Avrupa Birliği’nin sanayi ve istihdam hedeflerini de zorlayabilecek potansiyel taşıyor. Çinli üreticilerin, AB yerine daha avantajlı Türkiye gibi pazarlara yönelmesi, üretim dengelerini değiştirebilir.
Manisa’da Üretilecek Modeller Belli Oldu
BYD'nin Türkiye’de üretmeyi planladığı modeller arasında, tamamen elektrikli Seal U SUV, Sealion 5 (tam elektrikli veya plug-in hibrit), ayrıca plug-in hibrit modeller Seal U DMi ve Seal 06 DMi yer alıyor.