Eğitim

İletişim Başkanlığı “LGS” İddialarını Rakamlarla Yalanladı

İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi, LGS’de Bursa genelinde 500 tam puan alan öğrencilerden sadece 2’sinin imam hatip ortaokulu mezunu olduğunu ve 39 öğrencinin tam puan aldığı iddialarının gerçeği yansıtmadığını açıkladı.

Abone Ol

Milli Eğitim Bakanlığı'nın düzenlediği 2025 Liselere Geçiş Sistemi kapsamındaki merkezi sınavın sonuçlarının açıklaması sonrası tartışmalarda beraberinde geldi.

Bursa Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu, LGS'de şampiyon çıkarmamasına rağmen okulun sosyal medya hesabından Türkiye genelinde 500 tam puan alarak birinci olan 63 imam hatip ortaokulu öğrencisinden 36'sının fotoğraflarını paylaşarak tebrik etti.

İyi Parti Balıkesir Milletvekili Turhan Çömez de, tüm öğrencilerin aynı okuldan olduğunu düşünerek, "36 öğrenci sıfır hata ile 500 tam puan almış." ifadeleriyle sosyal medyadan paylaşım yaptı.

Gelen tepkilerin ardından Bursa İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nden ardından da İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi’nden peş peşe açıklama geldi.

İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi’nden yapılan açıklama şöyle:

“Bazı sosyal medya mecralarında, “Bursa Mahmut Celalettin Ökten İmam Hatip Ortaokulu’ndan 39 öğrencinin 2025 LGS’de 500 tam puan aldığı” yönündeki iddialar gerçeği yansıtmamaktadır. Bu iddialar üzerinden kamuoyu yanıltılmakta ve Millî Eğitim Bakanlığımız haksız bir şekilde hedef alınmaya çalışılmaktadır

Doğrusu; Bursa il genelinde 17 farklı okuldan toplam 20 öğrenci 2025 LGS’de 500 tam puan almıştır. Bu öğrencilerin yalnızca 2’si imam hatip ortaokulu mezunudur. Dolayısıyla söz konusu okuldan 39 öğrencinin 500 tam puan aldığı yönündeki iddia tamamen asılsızdır.

İddiada adı geçen okulun sosyal medya paylaşımında, Türkiye genelinde 500 tam puan alan tüm imam hatip ortaokulu öğrencileri tebrik edilmiş olup, paylaşımda sadece kendi okullarına ilişkin böyle bir başarı beyanı yapılmamıştır.

Bu durum, paylaşımların çarpıtıldığını ve kasıtlı şekilde yanlış algı oluşturulmaya çalışıldığını ortaya koymaktadır.

Eğitim gibi hassas bir alanda, özellikle öğrencilerimizin emeğine gölge düşürecek, kamuoyunu yanıltacak bu tür asılsız iddialara itibar edilmemesi büyük önem taşımaktadır.

Gerçek dışı içeriklerle toplumda güvensizlik oluşturmak isteyen çevrelere karşı dikkatli olunmalı, yalnızca Millî Eğitim Bakanlığı tarafından yapılan resmî açıklamalar dikkate alınmalıdır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”