Milli Muharip Uçak KAAN’a yönelik motor tartışmaları sürerken, Savunma Sanayii Başkanı Prof. Dr. Haluk Görgün kritik açıklamalarda bulundu. Görgün, uçağın kaderinin hiçbir şekilde tek bir ülkenin motor teknolojisine bağlı olmadığını, yerli motor geliştirme çalışmalarının belirlenen takvim çerçevesinde kararlılıkla ilerlediğini vurguladı.

“KAAN’ı yabancı motorlarla başlatacağız ancak seri üretimde milli motorlarımızla uçuracağız” diyen Görgün, stratejik projelerde karşılaşılan spekülasyonlara da net bir yanıt verdi.

Yerli Motor TF35000 ve APU60 Üzerindeki Çalışmalar Devam Ediyor

Görgün, KAAN’a entegre edilmesi planlanan ana motor TF35000 ve yardımcı güç ünitesi APU60 için geliştirme sürecinin sürdüğünü açıkladı. Savunma sanayi projelerinde uygulanan “blok yaklaşımı” ile KAAN’ın kademeli olarak güçlendirileceğini belirtti.

MİT’ten Sınır Ötesi Operasyon! DEAŞ’lı Teröristler Etkisiz Hale Getirildi
MİT’ten Sınır Ötesi Operasyon! DEAŞ’lı Teröristler Etkisiz Hale Getirildi
İçeriği Görüntüle

İlk uçuşlarda yabancı motorların kullanılacağını ancak sonraki aşamalarda tamamen yerli motorların devreye alınacağını ifade eden Görgün, projenin aşamalı yapısının buna imkan tanıdığını söyledi.

Prototip Motorlar Teslim Edildi, Seri Üretim Takvimi Aksamayacak

Prototip uçaklar için gerekli motorların tedarik edilip Türkiye’ye ulaştığını belirten SSB Başkanı, ilk blok KAAN’lar için ABD’ye resmi motor başvurusunun yapıldığını da hatırlattı. Görgün, ihtiyaç halinde motor değişikliğinin mümkün olduğunu ancak bu durumun projede gecikmeye neden olmayacağını ifade etti.

Projede uygulanan “Çevik Sistem Mühendisliği” modeli sayesinde olası revizyonların esnek bir şekilde yönetilebildiğini vurgulayan Görgün, “Takvimsel bir dezavantaj öngörmüyoruz” dedi.

Yerli Motorlarda Büyük Atılım: TF6000, TF10000 ve TF35000

Görgün, ANKA-III için geliştirilen TF6000 turbofan motorunun başarıyla çalıştırıldığını, KIZILELMA için TF10000 motorunun geliştirme sürecinin sürdüğünü ve KAAN için de TF35000 motoru üzerinde yoğun şekilde çalışıldığını açıkladı.

Geçmişte yaşanan gecikmelere rağmen, son iki yılda yerli motor geliştirme sürecinde büyük mesafe kat edildiğini belirtti. “İki yılda çok önemli bir ivme kazandık” diyen Görgün, mühendislik kadrolarının motivasyonunun yüksek olduğunu da sözlerine ekledi.

İhracat Vurgusu: Endonezya’ya Gidecek KAAN’lar Yerli Motorlu Olacak

SSB Başkanı, Endonezya’ya ihraç edilmesi planlanan 48 adet KAAN savaş uçağının da yerli motorlarla donatılacağını açıkladı. Türkiye’nin savunma sanayi vizyonunun sadece iç ihtiyaçlara değil, küresel pazarda da rekabet gücüne sahip ürünler üretmeye odaklandığını ifade eden Görgün, “Bu kutlu davada mühendislerimize güveniyoruz” dedi.