Dünya

Rusya’da AN-24 uçağı kayboldu mu? 46 kişi taşıyan uçaktan neden sinyal alınamıyor?

Rusya’nın güneydoğusunda bulunan Amur bölgesinde yaşanan uçak krizi tüm dünyada endişeyle takip ediliyor. İçerisinde 43 yolcu ve 3’ü pilot olmak üzere toplam 6 mürettebatın bulunduğu AN-24 tipi Rus yapımı yolcu uçağı ile dün sabah saatlerinden bu yana irtibat sağlanamıyor. Resmi açıklamalarda, Tynda Havalimanı'na inişe geçtiği sırada yer kontrol kulesiyle bağlantının bir anda kesildiği bildirildi.

Abone Ol

Rusya’nın güneydoğusunda bulunan Amur bölgesinde yaşanan uçak krizi tüm dünyada endişeyle takip ediliyor. İçerisinde 43 yolcu ve 3’ü pilot olmak üzere toplam 6 mürettebatın bulunduğu AN-24 tipi Rus yapımı yolcu uçağı ile dün sabah saatlerinden bu yana irtibat sağlanamıyor. Resmi açıklamalarda, Tynda Havalimanı'na inişe geçtiği sırada yer kontrol kulesiyle bağlantının bir anda kesildiği bildirildi.

Aniden kesilen telsiz teması büyük şüphe uyandırdı

Yerel yetkililerden yapılan ilk bilgilendirmelere göre, uçağın kuleye yalnızca birkaç kilometre mesafede bulunduğu sırada temasın tamamen koptuğu bildirildi. Uçakta yer alan yolculardan 5’inin çocuk olduğu, ve tamamının yerli sivil vatandaşlardan oluştuğu belirtildi. Arama kurtarma ekiplerinin acil iniş ya da düşme ihtimalleri üzerine yoğunlaştığı öğrenildi.

Rusya Sivil Havacılık Otoritesi, uçuşun bağlı olduğu Angara Havayolları ile sürekli temas hâlinde olduklarını duyurdu. Şirketin filosunda aktif olarak kullanılan AN-24 tipi uçakların, yaşları ve teknik ekipmanları nedeniyle uzun süredir tartışma konusu olduğu biliniyor.

Uçak iniş yapmadan önce sinyal kesildi: Arama çalışmaları sürüyor

Amur Bölge Valisi Vasili Orlov, yaptığı açıklamada uçakta toplam 46 kişi olduğunu doğrularken, hava koşullarının da olayda etkili olabileceğini söyledi. Radar sinyallerine göre uçağın son olarak Tynda Havalimanı çevresinde görüldüğü, ardından radar ekranından aniden kaybolduğu ifade edildi.

Vali Orlov’un açıklamasına göre, dağlık ve yoğun ormanlık arazide gerçekleştirilen arama kurtarma çalışmaları hâlen devam ediyor. Bölgeye çok sayıda kurtarma ekibi, sivil savunma birimi ve gönüllü ekipler yönlendirilmiş durumda.

AN-24 tipi uçaklar neden tartışmalı?

Antonov AN-24 modeli, Sovyetler Birliği döneminde üretilmiş ve ilk kez 1960 yılında test uçuşuna çıkmış bir uçaktır. Ticari olarak 1963 yılında hizmete giren uçaklar, özellikle zorlu hava koşullarına dayanıklı tasarımları nedeniyle kırsal ve iç hat uçuşlarında tercih ediliyor. Ancak 1977 yılında üretimi durdurulan bu model, yaşlanan filosu ve arızalara yatkınlığı nedeniyle güvenlik tartışmalarına yol açıyor.

AN-24 tipi uçaklar, hâlen bazı ülkelerde, özellikle Rusya ve Çin gibi eski Sovyet etkisindeki bölgelerde aktif olarak kullanılmaya devam ediyor. Çin’in Y-7 adı altında lisanslı üretimini sürdürdüğü uçaklarda da zaman zaman mekanik problemler, sinyal kesintileri ve acil iniş vakaları yaşanabiliyor.

Acil iniş mi yaptı, düştü mü?

Uçağın ortadan kaybolmasının ardından en çok sorulan soru: "Acil iniş mi yaptı, yoksa düştü mü?" Bu sorunun yanıtı henüz netleşmiş değil. Ancak bölgedeki yoğun ormanlık alan ve zorlu coğrafi koşullar, arama çalışmalarını oldukça zorlaştırıyor. Yetkililer uçağın sinyal verdiği son noktanın çevresini çember altına alarak geniş çaplı bir tarama operasyonu başlattı.

Aynı zamanda uydu görüntüleri ve bölge halkının ihbarları da değerlendirmeye alındı. Ancak şu ana kadar ne uçağın enkazına ne de yolculardan birine ulaşıldığı bildirildi.

Dünya basını alarma geçti

Haberin yayılmasıyla birlikte uluslararası medya kuruluşları da gelişmeyi yakından takip etmeye başladı. AN-24 tipi uçakların eski teknolojili olması ve güvenlik zafiyetleriyle biliniyor olması, konuyu daha da kritik bir noktaya taşıdı.

Uçakta bulunanların aileleri ise bölge valiliğinden yapılacak bir umut verici açıklamayı beklerken, kurtarma ekiplerinin zamanla yarıştığı ifade ediliyor. Olayla ilgili soruşturma çok yönlü olarak devam ederken, uçuş verileri ve kara kutu sinyalleri için teknik uzmanlar da bölgeye gönderildi.