Sahte reklamlarla hızla yayılan bu satışlar, tüketicileri yanıltarak hem maddi kayıplara hem de güven kaybına yol açabiliyor.
"Sürpriz Kutu" Kampanyalarına Dikkat
Şahin, tüketicilere özellikle güvenilir ve bilinir alışveriş platformları dışındaki sosyal medya sitelerine itibar etmemeleri çağrısında bulundu.
Çok cazip görünen “sürpriz kampanyalara” şüpheyle yaklaşılması gerektiğini belirten Şahin, yüksek fiyatlarla alınan kutularda değersiz eşyalar çıkabileceğine veya kutuların boş olabileceğine dikkat çekti.
“İçinde ne olduğunu bilmediğiniz kutuya para yatırmak mantıksızdır” diyen Şahin, dolandırıcıların aslında tüketicilerle adeta dalga geçtiğini vurguladı.
Yetkililer Harekete Geçti
Reklam Kurulu, bir süre önce “gizemli kutu” adıyla satış yapan bazı sitelere erişim engeli getirdi. Ticaret Bakanlığı da durumu yakından takip ediyor.
Şahin, “Tuzağa düşürülüyorsunuz. Onların gözü sizin cebinizde, paranızda. Gizemli kutuların sonu genellikle hüsrandır. Beklediğiniz pahalı ürün yerine değersiz eşya çıkabilir” ifadelerini kullandı.