Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türk Parlamenterler Birliği İstanbul Şubesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen “Uluslararası Koridorlar ve Türkiye Konferansı”nda konuşma yaptı.
Şehir içi ulaşımda dijitalleşmenin önemine dikkat çeken Uraloğlu, İstanbul’da pilot uygulama olarak başlatılacak akıllı yol sistemlerinin, olumlu sonuç alınması halinde ülke geneline yaygınlaştırılacağını ifade etti.
Zengezur Koridoru’nun, Türkiye'nin de içinde yer aldığı Orta Koridor’u güçlendireceğini söyleyen Uraloğlu, Dilucu-Kars demiryolu hattının ihalesinin tamamlandığını ve sürecin başlayacağını duyurdu.
Avrupa’nın Karadeniz, Baltık ve Adriyatik denizlerini kapsayan 3 Deniz Girişimi’ne stratejik ortak olarak dahil olduklarını açıklayan Uraloğlu, bu işbirliğinin kara yolu taşımacılığını Kapıkule’den başlayarak önemli ölçüde hızlandıracağını vurguladı.
Son 23 yılda karayolu altyapısında ciddi atılımlar gerçekleştirildiğini söyleyen Bakan Uraloğlu, mevcut 3.796 kilometrelik otoyol uzunluğunun 8.600 kilometreye çıkarılacağını açıkladı. İstanbul, Ankara, Alanya, Mersin, Hatay ve Çanakkale’de süren projelerle Türkiye’nin ana ulaşım akslarının tamamına yakını tamamlanmış olacak.
Marmara Otoyol Ringi’nin olası bir İstanbul depreminde hayati bir alternatif güzergah olarak öne çıkacağını vurgulayan Uraloğlu, ayrıca İstanbul’dan Akyazı, Nallıhan üzerinden Ankara’ya uzanacak yeni bir otoyol projesinin de planlandığını duyurdu.
ANKARA-İSTANBUL ARASI 80 DAKİKAYA İNİYOR
Demiryolu yatırımları da konferansın gündemindeydi. 2028 yılına kadar demiryolu ağının 17.500 kilometreye çıkarılacağını açıklayan Bakan Uraloğlu, saatte 350 kilometre hıza ulaşacak “süper hızlı tren” projesiyle Ankara-İstanbul arası seyahat süresinin 80 dakikaya düşeceğini belirtti. Bu proje, yüksek hızlı tren altyapısında yeni bir dönemin kapılarını aralayacak.